• // - 08:59
  • - تعداد بازدید: 600
  • - تعداد بازدید کنندگان: 600
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

تقدير از مديران مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي به مناسبت سي امين سالگرد تاسيس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي

جلسه تقدير از مديران محترم مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي به مناسبت بزرگداشت سي امين سالگرد تاسيس مرکز مطالعات و

297978.mp3 تقدير از مديران مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي به مناسبت سي امين سالگرد تاسيس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي
روابط عمومي معاونت آموزشي دانشگاه- دکتر شهرزاد سراواني:  به مناسبت بزرگداشت سي امين سالگرد تاسيس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران، جلسه تقدير و گراميداشت مديران سابق مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم با حضور دکتر جليل کوهپايه زاده رياست دانشگاه علوم پزشکي ايران در تاريخ ?? آبان ?? برگزار شد.
در اين جلسه که به ميزباني مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه برگزار شده بود، دکتر جليل کوهپايه زاده ضمن تبريک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) خاطر نشان کرد که دانشگاه علوم پزشکي ايران اولين دانشگاهي بود که مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه را راه اندازي کرد و نزديک به سي سال است که EDC دانشگاه ايران فعال است؛ لذا مستندسازي و ثبت مکتوب اين تاريخچه از اهميت به سزايي برخوردار است.
رياست دانشگاه با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم دکتر رضايي پيشکسوت فعال در عرصه آموزش پزشکي وزارت بهداشت، فعاليت هاي مديران سابق EDC، اعضاي هيئت علمي، کارشناسان مرکز و ساير علاقمندان حوزه آموزش علوم پزشکي خصوصا اعضاي هيئت علمي دانشکده پرستاري و مامايي را باعث موفقيت اين مرکز دانست و گفت موفقيت و دستاوردهاي امروز EDC حاصل تلاش تمامي اين عزيزان مي باشد.
دکتر جليل کوهپايه زاده همچنين متذکر شد علي رغم پيشرفت هاي قابل توجه در عملکرد مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي، لازم است گام هاي موثر تري در جهت نيل به سطح دلخواه و استاندارد بين المللي برداشته شود. وي به موضوعاتي از جمله لزوم تقويت مديريت موثر، توجه ويژه به مرجعيت علمي از طريق شناخت توانمندي هاي خاص دانشگاه و برنامه ريزي در ايجاد شرکت هاي خدمات داتش بنيان دانشگاهي تاکيد کرد.
رياست دانشگاه به اهميت کيفيت بالاي آموزش پزشکي در دانشگاه اشاره کرد و آن را يکي از معيارهاي ارائه خدمات دانشگاهي برشمرد. وي در تاکيد اين جمله گفت: آموزش پزشکي با تربيت فارغ التحصيلان مجرب، نقش مهمي در به کارگيري اصول اوليه آموزش پزشکي دارد که در اين راستا مي توان از بيمارستان هاي مستقل به عنوان يک فرصت در جهت سرمايه گذاري در آموزش باليني بهره مند شد.
وي از اعضاي حاضر در جلسه خواست که نگاه آموزشي شدن را ترويج دهند و از توانايي هاي موجود به خوبي استفاده نمايند.
در ادامه دکتر سيدکامران سلطاني عربشاهي به پيشينه تاسيس مرکز مطالعات از سال ???? و نقش مرکز مطالعات دانشگاه در برگزاري اولين همايش کشوري آموزش پزشکي و تدوين کوريکولوم کشوري آموزش پزشکي و برگزاري اولين دورهPHD   آموزش پزشکي و ارزشيابي استاد، اشاره کرد. وي به اهميت ايجاد گنجينه چندرسانه اي و تالار بزرگان به منظور مستند سازي تاريخ شفاهي هويت آموزشي دانشگاه تاکيد کرد.
دکتر سلطاني عربشاهي نگاه بسيار مثبت رئيس دانشگاه به آموزش را اتفاق خوبي دانست و گفت ارائه اعتبارات آموزشي از طرف ايشان، باعث افزايش مسئوليت و پاسخگو تر شدن اعضاي هيئت علمي خواهد شد. وي نيز از اعضاي حاضر در اين نشست خواست که جانشين پروري را در برنامه هاي خود قرار دهند.
در اين نشست، همچنين دکتر علي مظاهري نژاد معاون آموزشي دانشگاه ارج نهادن به بزرگان و افرادي که به اين دانشگاه خدمت کردند ارزشمند تلقي کرد و سي سالگي آموزش پزشکي را نشانه پختگي و توسعه آن دانست و اظهار اميدواري کرد که با کمک تجربيات پيشکسوتان دانشگاه،گام هاي رو به رشد را در آموزش دانشگاه شاهد باشيم. وي گفت ما پتانسيل اين را داريم که با حمايت هاي رئيس دانشگاه و تلاش روساي دانشکده ها و همکاران عزيز، آموزش را به بهترين وجه و جايگاه خود برسانيم.
دکتر علي کبير مدير مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکي، موضوعاتي از جمله جذب نيروهاي متخصص و جوان، تدوين اهداف براي گام دوم EDC  در ورود به سي سال دوم، طرح هاي ابتکاري تفاهم نامه همکاري آموزشي با دانشکده ها و مراکز آموزشي و درماني تابعه و اشاعه به ساير دانشگاه هاي کشور، ايجاد فرصت هاي مطالعاتي جهت فعالان در عرصه EDC، تشکيل شوراي عالي EDC  و طرح قدم به قدم و عملکرد مثبت اتاق فکر آموزش، را به عنوان اهم فعاليت هاي مرکز برشمرد.
در اين نشست دکتر شعله بيگدلي، دکتر محمد ابراهيم خمسه و دکتر حميد پيروي به روابط عمومي حرفه اي و بين المللي سازي و پررنگ کردن تعاملات در بخش بين الملل و توجه به آموزش دانشجويان بين المللي تاکيد نمودند.
همچنين دکتر محمدرضا ملکي هزينه کردن در بخش آموزش پزشکي را نوعي سرمايه گزاري و اثربخش دانست و دکتر آل بويه و دکتر کامبيز نوين به شناخت افراد مستعد وگشودن راه ورود به EDC و حوزه آموزش پزشکي در افق رو به روي اعضا دانشگاه تاکيد کردند 
دکتر فرزاد شيدفر و دکتر شهنام صديق معروفي روند آموزش پزشکي را مثبت و رو به رشد ارزيابي کردند و تاکيد نمودند که براي رسيدن به استاندارد مطلوب تلاش نماييم.




  • گروه اخبار : اخبار و رويدادها
  • کد خبر : 297978
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings