دوره آموزشی مشترک دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی ایران با هدف توانمندسازی در حوزه اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی سراسر کشور برگزار شد.
با هدف توانمندسازی ارزیابان و کارشناسان حوزه اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی سراسر کشور مطابق برنامه ریزی انجام گرفته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عناوین زیر با حضور اساتید پیشکسوت و توانمند اعتباربخشیآموزشی
با هدف توانمندسازی ارزیابان و کارشناسان حوزه اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی سراسر کشور مطابق برنامه ریزی انجام گرفته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عناوین زیر با حضور اساتید پیشکسوت و توانمند اعتباربخشیآموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران بصورت مجازی برگزار گردید:
در این مجموعه کارگاه که با حضور بیش از 80 نفر از کارشناسان و ارزیابان سراسر کشور و به پشتیبانی تیم فنی و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در سالن کنفرانس معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید عناوین زیر مورد بحث و پرسش و پاسخ قرار گرفت:
- اهمیت اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی در تاریخ 26/2/1403 توسط دکتر کامران سلطانی به بحث گذاشته شد، در این کارگاه ضمن اشاره به تاریخچه اعتباربخشی در جهان و ایران، درباره یکی از روشهای ارتقاء و تضمین کیفیت آموزش اعتباربخشی آموزشی صحبت شد.
- در همین تاریخ دکتر مرضیه نجومی گزارش مبسوط و کاملی در خصوص اعتباربخشی آموزشی بیمارستانها در سالهای گذشته ارائه نمودند و سپس در خصوص چرایی بازنگری و رویکرد اخذ شده به استانداردهای بازبینی شده برای شرکت کنندگان توضیحات لازم را بیان نمودند.
- مرور فرایند ارزیابی بیرونی از منظر اخلاقی و اجرایی در تاریخ 31/2/1403 توسط دکتر اکرم هاشمی و با نظارت دکتر کامران سلطانی به بحث و تبادل نظر با مشارکت کنندگان گذاشته شده و پایبندی کلیه مشارکت کنندگان در فرایند اعتباربخشی (ارزیابی درونی، ارزیابی بیرونی، تصمیم گیری و صدور رأی) به منشور اخلاقی اعتباربخشی مصوب کمسیون ملی اعتباربخشی مورخ 28/3/1402 مورد تاکید قرارگرفت.
مروری بر استانداردهای محورهای شماره 4-1 در تاریخ 29/2/1403 و همچنین مروری بر استانداردهای محورهای 9-5 در تاریخ 31/2/1403 توسط خانم دکتر رحیم زاده و دکتر اکرم هاشمی انجام گرفت در این کارگاهها توضیحات کاملی در خصوص 4 محور اول که بعنوان محورهای سختافزاری و نیروی انسانی از آن نام برده میشود وسپس پنج محور بعدی که محورهای فرآیندی و نرم افزاری به مشارکت کنندگان داده شد. مدرسین ضمن شرح کامل استاندارد و سنجه به معیارها و مستندات مورد نیاز در هر سنجه اشارات کامل و روشنی داشتند که با توجه به بازخورد همزمان مشارکت کنندگان بسیار مفید و ارزنده بود.
تهیه کننده خبر: خانم مرجان عباس زاده توسلی