ردیف |
نام فرآیند |
حیطه |
صاحبان فرآیند |
گروه آموزشی |
دانشکده |
برگزیده دانشگاهی |
فرآیند در سطح کشوری برگزیده شده است |
سال |
1 |
تدوین و اجرای برنامه آموزش نظری تکمیلی ارولوژی برای کارورزان پزشکی |
|
گروه اورولوژی -دکتر پژمان شادپور |
گروه اورولوژی |
پزشکی |
* |
|
1393 |
2 |
پروژه تهیه برنامه مدون آموزشی گروه ارولوژی |
|
گروه اورولوژی -دکتر پژمان شادپور |
گروه اورولوژی |
پزشکی |
* |
|
1393 |
3 |
طراحی کارنامه آموزش عملی (Logbook) دستیاران جراحی کلیه و مجاری ادرار |
|
گروه اورولوژی -دکتر پژمان شادپور |
گروه اورولوژی |
پزشکی |
* |
|
1393 |
4 |
تدوین و برگزاری دوره آموزشی تلفیقی (پایه و بالین) بیماری های متابولیک برای دانشجویان دکتری بیوشیمی بالینی و پزشکان فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
دکتر مریم رزاقی آذر، دکتر میترا نوربخش |
گروه کودکان |
پزشکی |
* |
|
1394 |
5 |
تاثیر آموزش بالینی مبتنی بر شبیه سازی بر یادگیری دانشجویان پزشکی |
روشها و تکنیکهای آموزشی |
دکتر محمدابراهیم خمسه، دکتر رخساره عقیلی، منصوره تقوی نیا، دکتر مجتبی ملک، زهرا امامی، حمیدرضا برادران، محببه خباز مافی نژاد |
گروه بیماری های داخلی |
پزشکی |
* |
|
1394 |
6 |
بررسی کیفیت آموزش بالینی دانشجویان ومدرسان در مقطع کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران |
سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی |
فرشته جهدی ، سارا اسمعیل زاده ساعیه |
گروه مامایی |
پرستاری و مامایی |
* |
|
1394 |
7 |
طراحی تور آشناسازی دانشجویان جدیدالورود دوره دکترای تخصصی آموزش پزشکی |
مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی |
دکتر شعله بیگدلی همکاران: دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی، دکتر لادن فتی، دکتر زهره سهرابی، فخرالسادات میرحسینی، اعظم اسکندری، شهلا یزدانی، فیروزه میرزایی، دکتر ریحانه اسدی، مریم یزدان دوست، صدیقه ثعلبی فرد، الهام صبور، سلیمه گوهری نژاد |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1394 |
8 |
فعالیت فرهنگی در خصوص بیماران دیابتی |
مشاوره، راهنمایی، فعالیتهای فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی |
دکتر محمدابراهیم خمسه، دکتر مجتبی ملک، دکتر گیتا شفیعی، دکتر سید یحیی ضرغامی، دکتر رخساره عقیلی، دکتر حمیدرضا برادران |
گروه بیماری های داخلی |
پزشکی |
* |
|
1394 |
9 |
تالیف کتاب زبان انگلیسی با اهداف ویژه برای دانشجویان مقطع کارشناسی فن آوری اطلاعات با رویکرد همکاری بین رشته ای |
محصولات آموزشی |
دکتر افسانه دهناد، دکتر هاله آیت اللهی، رفعت باقرزاده |
گروه زبان انگلیسی |
مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی |
* |
|
1394 |
10 |
طراحی و ساخت راکتور سنتز نانو ذرات جهت آموزش به دانشجویان نانو فناوری پزشکی |
محصولات آموزشی |
دکتر بیتا مهروی |
نانوفناوری پزشکی |
فناوریهای نوین پزشکی |
* |
|
1395 |
11 |
بازنگری برنامه درسی دوره کارشناسی رشته هوشبری براساس آموزش مبتنی بر صلاحیت |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی، دکتر شعله بیگدلی، ،دکتر شهنام صدیق معروفی، دکتر فخرالسادات میرحسینی، مهشید بهنام، ژاله ملکیان، پریسا مرادی مجد |
هوشبری |
پیراپزشکی |
* |
|
1395 |
12 |
ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید از دیدگاه دانشجویان بر اساس مدل معادلات ساختاری |
سنجش، ارزشیابی و اثر بخشی آموزشی |
دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی، دکتر شعله بیگدلی، دکتر شهنام صدیق معروفی، دکتر مجید یوسفی افراشته، پریسا مرادی مجد، بهناز قره گزلو |
آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1395 |
13 |
تبیین فرایند رهبری آموزشی در نظام آموزش پزشکی کشور ایران |
مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی |
دکترمعصومه خیرخواه،دکترزهره سهرابی، دکترزهره ونکی، دکترکامران سلطانی عربشاهی |
آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1395 |
14 |
طراحی و اجرای مدل آموزش بین حرفه ای مبتنی بر تئوری تغییر رفتار در بخش اورژانس |
روشهاوتکنیکهای آموزشی |
فرشته جهدی، سارا اسمعیل زاده ساعیه |
مامایی |
پرستاری و مامایی |
* |
|
1395 |
15 |
بازبینی وارتقاء فرایندهای تحصیلات تکمیلی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران درمقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی Ph.D |
یاددهی و یادگیری |
دکتر حمید رواقی- نرگس رفیعی- فاطمه معتمدی- کیمیا خجیر انکاس |
تمام گروههای آموزشی |
مدیریت تحصیلات تکمیلی |
* |
|
1396 |
16 |
اجرای آزمون مشاهده مستقیم مهارتهای عملی (DOPS) در ارزشیابی مهارتهای بالینی دانشجویان شنوائیشناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران |
ارزشیابی آموزشی(دانشجو، هیئت علمی و برنامه ) |
معصومه روزبهانی |
شنوایی شناسی |
توانبخشی |
* |
* |
1396 |
17 |
تاثیر بکارگیری چند رسانه ای تعاملی در آموزش انتقال خون به پرستاران دانشگاه علوم پزشکی ایران |
یادگیری الکترونیکی طراحی و تولید محصولات آموزشی |
دکتر فروغ رفیعی |
داخلی - جراحی |
پرستاری |
* |
|
1396 |
18 |
برنامه آموزشی چند جنبه ای ومدون تکمیلی فیزیوتراپی در اختلالات کف لگن |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
دکتر افسانه نیکجوی، دکتررضوان میرزایی
|
فیزیوتراپی |
توانبخشی |
* |
|
1396 |
19 |
طراحی و اجرای سامانه هوش تجاری و مدیریت اطلاعاتی در راهبری آموزشی مجتمع آموزشی-درمانی حضرت رسول اکرم (ص) |
مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی محصولات آموزشی |
دکتر ناهید رحیم زاده |
بیمارستان حضرت رسول |
پزشکی |
* |
|
1396 |
20 |
طراحی و استقرار سامانه مدیریت آموزش عملی دستیاران |
ارزشیابی آموزشی(دانشجو، هیئت علمی و برنامه ) مدیریت و رهبری آموزشی طراحی و تولید محصولات آموزشی |
دکتر پژمان شادپور |
دستیاران جراحی |
پزشکی |
* |
|
1396 |
21 |
تدوین برنامهی دورهی دکترای تخصصی آیندهپژوهی سلامت |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
دکتر سلیمه گوهری¬نژاد، دکتر محمدرضا ملکی، دکتر علی اکبرحقدوست، دکتر رضا دهنویه، اتوسا پورشیخ¬علی، دکتر کامران سلطانی عربشاهی، دکترمرضیه نجومی همکاران: دکتر سید منصور رضوی، دکتر الهه ملکان راد، دکتر پروین یاوری، سوده مروج |
|
پزشکی |
* |
|
1397 |
22 |
استفاده از تکنیک های شبیه سازی در آموزش مفاهیم طب اورژانس به دستیاران اطفال و طب اورژانس در بیمارستان فوق تخصصی کودکان علی اصغر |
یاددهی و یادگیری |
دکتر حمید رضا خوش نژاد، دکتر شباهنگ جعفر نژاد، دکتر مهسا محمودی نژاد، دکتر شقایق خسروی، دکتر علی بیداری، دکتر الهام طلاچیان |
طب اورژانس بیمارستان علی اصغر |
پزشکی |
* |
|
1397 |
23 |
طراحی و اعتبار سنجی نرم افزار چند رسانه ای آموزشی برای افراد دارای استومی |
طراحی و تولید محصولات آموزشی |
دکتر منصوره اشغلی فراهانی همکاران:دکتر مهدیه فراهانی، دکتر فاطمه یوسفی |
گروه پرستاری داخلی و جراحی |
پرستاری و مامایی |
* |
|
1397 |
24 |
طراحی،تدوین و اجرای نظام رتبه بندی آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس طرح های راد ، رخاد و تحصیلات تکمیلی |
ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیئت علمی و برنامه) |
دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی، دکتر علی مظاهری نژاد، دکتر حمید رواقی، نرگس رفیعی، دکتر لیلا جانانی، دکتر ریحانه محمدی، دکتر مرضیه مولوی نجومی همکاران:مهشید دارابیگی، کیمیا خجیر انکاس، مریم سیدجوادی |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1397 |
25 |
Blended e-learning روشی برای تدریس prelab کلاس های ایمونولوژی عملی |
یادگیری الکترونیکی |
دکتر سمانه خرمی همکاران: حامد زارعی، علی امیرکافی، الهه صفری، علی¬اکبر دلبندی، رضا فلک، میرهادی جزایری، محمدعلی عصاره¬ زادگان |
گروه ایمونولوژی |
پزشکی |
* |
|
1397 |
26 |
خونگیری و روشهای صحیح آماده سازی، نگهداری و انتقال نمونه |
یادگیری الکترونیکی |
دکتر میترا نوربخش، دکتر زهرا حصاری |
گروه بیوشیمی |
پزشکی |
* |
|
1398 |
27 |
طراحی، برنامه ریزی و اجرا، برای انتقال تجربیات علمی سفرهای مطالعاتی به کشور: با ارائه تجربه بازیسازی در آموزش پزشکی |
مدیریت و رهبری آموزشی |
صاحب فرایند:دکتر شعله بیگدلی همکاران: اعضای هیئت علمی گروه آموزش پزشکی |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1398 |
28 |
تدریس حمایتی در آموزش زبان انگلیسی تخصصی |
یاددهی و یادگیری |
صاحبان فرایند: دکترافسانه دهناد، دکتر مریم جلالی |
گروه زبان انگلیسی |
مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی |
* |
رتبه سوم * |
1398 |
29 |
اپلیکیشن راهنمای ایمنی فراورده های طبیعی (کهربا) |
محصولات آموزشی |
صاحبان فرایند: دکتر امید صادقپور همکاران:سعیده یارجو |
گروه داروسازی سنتی |
طب ایرانی |
* |
|
1398 |
30 |
فرا¬ ارزشیابی برنامه دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی، با استفاده از مقیاس فرا ارزشیابی استافل بیم: فعالیت نوآورانه ای در راستای دستیابی به اهداف بسته اعتباربخشی موسسات از بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی |
ارزشیابی |
صاحبان فرایند: دکتر زهره سهرابی و اسحاق مرادی همکاران: اعضای هیئت علمی گروه آموزش پزشکی |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1398 |
31 |
طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی ادغام سونوگرافی در برنامهی درسی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
صاحب اصلی فرایند:دکتر مجتبی چهاردولی همکاران: دکتر ناهید یزدان پناه،مژگان یزدان پناه،دکتر شقایق صباغان |
طب اورژانس |
پزشکی |
* |
* |
1399 |
32 |
مدیریت طراحی، اجرا و ارتقاء بعد پاسخگویی برنامه های آموزشی گروه های آموزشی دانشگاه با رویکرد پاسخگویی به نیاز های جامعه |
مدیریت و رهبری آموزشی |
صاحب فرایند:دکتر نجومی،دکتر جانانی،دکتر مظاهری نژاد، دکترکبیر،دکتر پرویزی،دکتر بیگدلی،دکتر رام پیشه،دکتر عشرتی،خانم مسرور،خانم طهرانی،دکتر گوهری نژاد،خانم ثابت روحانی،دکتر رمضانی،دکتر بیگلری،دکتر شیخ الاسلامی،دکتر صالحی |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1399 |
33 |
آموزش احیا قلبی ریوی و تروما در اطفال به دستیاران اطفال و اورژانش و پرستاران با استفاده از تکنیک های شبیه سازی به روش کارگاهی |
یاددهی و یادگیری |
صاحب اصلی فرایند: دکتر حمید رضا خوش نژاد ابراهیمی،شباهنگ جعفر نژاد، دکتر مهسا محمودی نژاد،دکتر شقایق خسروی، همکار: دکتر بهزاد حقیقی،دکترعلی منافی،دکتر علی بیداری،دکتر الهام طلاچیان،خانم سرور سهرابی |
گروه طب اورژانس |
پزشکی |
* |
|
1399 |
34 |
بازنگری، اجرا و ارزشیابی کورس سمیولوژی دوره پزشکی عمومی، براساس مدل تدوین برنامه درسی مالکوم اسکیل بک Malcolm Skilbeck |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
دکتر مرتضی حسن زاده، آقای اسحاق مرادی |
گروه بیماری های داخلی |
پزشکی |
* |
|
1400 |
35 |
طراحی و اجرای لاگ بوک رشته کاردرمانی ویژه مربیان بالینی، دانشجویان واحد کارآموزی بالینی، و دانشجویان واحد مشاهدات بالینی |
طراحی و تولید محصولات آموزشی |
دکتر افسون حسنی مهربان، دکتر نرگس شفارودی، مرضیه پشم دارفرد |
گروه کاردرمانی |
توانبخشی |
* |
|
1400 |
36 |
طراحی، اجرا و ارزشیابی اثربخشی آموزش مجازی پاداش محور جهت کاهش خطاهای مستندسازی دستیاران در بیمارستان روانپزشکی ایران |
یادگیری الکترونیکی |
دکتر هما محمدصادقی، دکتر امیرعباس کشاورز، دکتر روحالله صدیق، خانم زهرا طالب نیا، آقای حامد طاهری، خانم عطیه پورصالح |
گروه روانپزشکی |
پزشکی |
* |
|
1400 |
37 |
تدوین، اجرا و ارزشیابی رفلکشن پیپر: ابزاری جهت ارتقاء کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری و شناسایی مشکلات آموزشی |
یاددهی و یادگیری |
اسحاق مرادی، دکتر داود رسولی، دکتر زهره سهرابی |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
|
1400 |
38 |
طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره کمکهای اولیه سلامت روان در دانشجویان علوم پزشکی |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
سید محمدحسین محمودی الهه خدادوست |
گروه روانپزشکی |
پزشکی |
* |
رتبه 2 کشوری |
1401 |
39 |
طراحی و ساخت نسخه نمایشی بازیوارهی مراقبتی پای دیابت |
طراحی و تولید محصولات آموزشی |
مریم اعلا شعله بیگدلی |
گروه آموزش پزشکی |
پزشکی |
* |
قابل تقدیر |
1401 |
40 |
ارتقای کیفیت آموزش درس بیوشیمی برای دانشجویان علوم پزشکی با استفاده از روش آموزش خرد (micro-learning) و بهره گیری از همتایان |
یادگیری الکترونیکی |
معصومه توکلی سلیمه گوهری نژاد |
گروه بیوشیمی |
پزشکی |
* |
|
1401 |
41 |
آموزش تلفیقی دوره سمیولوژی عملی در دوره پاندمی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران |
یاددهی و یادگیری |
دکترعلی طیبی دکترمهیا نادرخانی |
گروه طب اورژانس |
پزشکی |
* |
قایل تقدیر |
1401 |
42 |
استانداردسازی آزمونهای ساختار یافته عینی- بالینی (آسکی) در کادر درمانی |
ارزشیابی آموزشی |
دکتر نرگس شفارودی دکتر افسون حسنی مهربان مرضیه پشم دارفرد |
گروه کاردرمانی |
توانبخشی |
* |
|
1401 |
43 |
طراحی، اجرا و ارزشیابی بسته بهبود نگرش دانشجویان پزشکی به بیماران روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران |
تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی |
محمدرضا شالبافان، سید وحید شریعت ، مریم رسولیان، علی امیرکافی، فرحناز رضوانی فر |
گروه روانپزشکی |
پزشکی |
* |
قایل تقدیر |
1402 |
44 |
کتاب مبتنی بر شواهد برای پزشکان |
طراحی و تولید محصولات آموزشی |
دکتر مهیا نادرخانی ، آرش پورمحمد ، دکتر نادر صدیق، میلاد قلی زاده مسگرها |
|
پزشکی |
* |
|
1402 |
45 |
طراحی و استفاده از نرم افزار آموزش اصول چیدمان میز جراحی و تاثیر آن بر دانش و مهارت عملی دانشجویان تکنولوژی اتاق عمل |
یادگیری الکترونیکی |
صدیقه حنانی، نازنین صراف شهری |
گروه اتق عمل |
پیراپزشکی |
* |
|
1402 |
46 |
ارائه گزارش صبحگاهی(Morning Report) بر پایه تئوری های استدلال بالینی |
یاددهی و یادگیری |
محمدرادگودرزی،رامین زارع محمودآبادی، سیده اسماء جاوید اشرف السادات موسوی، حسین معصومی اصل، سهیلا مهدوی نیا مریم وفاپور، مریم کچویی، رضا بهمدی، زهراواحدی، صدیقه یوسف زادگان، مجیدکروبی |
گروه کودکان |
پزشکی |
* |
|
1402 |
47 |
ارزشیابی دوره آموزشی کارشناسی ارشد آموزش جامعه نگر در نظام سلامت بر اساس مدل CIPP |
ارزشیابی آموزشی |
لیلی بریم نژاد، کامران سلطانی عربشاهی، زهرا هدایت جلیل کوهپایه زاده، سلیمان احمدی، محبوبه رسولی |
آموزش پزشکی |
پرستاری مامایی و پزشکی |
* |
قایل تقدیر |
1402 |
48 |
توسعه تکنولوژی آموزشی از طریق راه¬اندازی رویداد تکتون آموزش علوم پزشکی |
مدیریت و رهبری آموزشی |
مریم سلیمانی موحد، حوریه محمدی کناری، ابوالفضل باقری فرد، علی بهمنش،محمد حسین زاده داورزنی، سکینه شریفیان، شعله بیگدلی، آیدا محرمی بخشایشی، فرزانه قاسمی باباحیدری |
گروه تکنولوژی آموزشی |
مرکز مطالعات و توسعه آموزش |
|
|
1402 |
49 |
همیاد، کانون همیاری، هماندیشی، و همدلی؛ طراحی و نهادینهسازی اجتماع دستیاران |
مدیریت و رهبری آموزشی |
دکتر سید محمدحسین محمودی دکتر سیده فاطمه بنیهاشمیان |
گروه روانپزشکی |
دانشکده پزشکی |
|
رتبه 1 کشوری |
1403 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|