فرایندهای منتخب

 

ردیف نام فرآیند حیطه صاحبان فرآیند گروه آموزشی دانشکده برگزیده دانشگاهی فرآیند در سطح کشوری
 برگزیده شده است
سال
1 تدوین و اجرای برنامه آموزش نظری تکمیلی ارولوژی برای کارورزان پزشکی   گروه اورولوژی -دکتر پژمان شادپور گروه اورولوژی پزشکی *   1393
2 پروژه تهیه برنامه مدون آموزشی گروه ارولوژی   گروه اورولوژی -دکتر پژمان شادپور گروه اورولوژی پزشکی *   1393
3 طراحی کارنامه آموزش عملی (Logbook) دستیاران جراحی کلیه و مجاری ادرار   گروه اورولوژی -دکتر پژمان شادپور گروه اورولوژی پزشکی *   1393
4 تدوین و برگزاری دوره آموزشی تلفیقی (پایه و بالین) بیماری های متابولیک برای دانشجویان دکتری بیوشیمی بالینی و  پزشکان فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر مریم رزاقی آذر، دکتر میترا نوربخش گروه کودکان پزشکی *   1394
5 تاثیر آموزش بالینی مبتنی بر شبیه سازی بر یادگیری دانشجویان پزشکی روشها و تکنیکهای آموزشی دکتر محمدابراهیم خمسه،
 دکتر رخساره عقیلی، منصوره تقوی نیا، دکتر مجتبی ملک، زهرا امامی، حمیدرضا برادران، محببه خباز مافی نژاد
گروه بیماری های داخلی پزشکی *   1394
6 بررسی کیفیت آموزش بالینی  دانشجویان ومدرسان در مقطع کارشناسی مامایی  دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی فرشته جهدی ، سارا اسمعیل زاده ساعیه گروه مامایی پرستاری و مامایی *   1394
7 طراحی تور آشناسازی دانشجویان جدیدالورود دوره دکترای تخصصی آموزش پزشکی مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی دکتر شعله بیگدلی
همکاران: دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی،
 دکتر لادن فتی، دکتر زهره سهرابی، فخرالسادات میرحسینی، اعظم اسکندری، شهلا یزدانی، فیروزه میرزایی، دکتر ریحانه اسدی، مریم یزدان دوست، صدیقه ثعلبی فرد، الهام صبور، سلیمه گوهری نژاد
گروه آموزش پزشکی پزشکی *   1394
8 فعالیت فرهنگی در خصوص بیماران دیابتی مشاوره، راهنمایی، فعالیتهای
فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی
دکتر محمدابراهیم خمسه، دکتر مجتبی ملک،
 دکتر گیتا شفیعی، دکتر سید یحیی ضرغامی، دکتر رخساره عقیلی، دکتر حمیدرضا برادران
گروه بیماری های داخلی پزشکی *   1394
9 تالیف کتاب زبان انگلیسی با اهداف ویژه  برای دانشجویان مقطع کارشناسی فن آوری اطلاعات با رویکرد همکاری بین رشته ای محصولات آموزشی دکتر افسانه دهناد،
 دکتر هاله آیت اللهی، رفعت باقرزاده
گروه زبان انگلیسی مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی *   1394
10 طراحی و ساخت راکتور سنتز نانو ذرات جهت آموزش به دانشجویان نانو فناوری پزشکی محصولات آموزشی دکتر بیتا مهروی نانوفناوری پزشکی فناوریهای نوین پزشکی *   1395
11 بازنگری برنامه درسی دوره کارشناسی رشته هوشبری براساس آموزش مبتنی بر صلاحیت تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی       دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی،
دکتر شعله بیگدلی، ،دکتر شهنام صدیق معروفی، دکتر فخرالسادات میرحسینی، مهشید بهنام، ژاله ملکیان، پریسا مرادی مجد
هوشبری پیراپزشکی *   1395
12 ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید از دیدگاه دانشجویان بر اساس مدل معادلات ساختاری سنجش، ارزشیابی و اثر بخشی آموزشی دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی، 
دکتر شعله بیگدلی، دکتر شهنام صدیق معروفی، دکتر مجید یوسفی افراشته، پریسا مرادی مجد،  بهناز قره گزلو
آموزش پزشکی پزشکی *   1395
13 تبیین فرایند رهبری آموزشی در نظام آموزش پزشکی کشور ایران مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی دکترمعصومه خیرخواه،دکترزهره سهرابی،
دکترزهره ونکی، دکترکامران سلطانی عربشاهی
آموزش پزشکی پزشکی *   1395
14 طراحی و اجرای مدل آموزش بین حرفه ای مبتنی بر تئوری تغییر رفتار در بخش اورژانس روشهاوتکنیکهای آموزشی فرشته جهدی، سارا اسمعیل زاده ساعیه مامایی پرستاری و مامایی *   1395
15 بازبینی وارتقاء  فرایندهای تحصیلات تکمیلی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران درمقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی Ph.D یاددهی و یادگیری دکتر حمید رواقی- نرگس رفیعی- فاطمه معتمدی- کیمیا خجیر انکاس تمام گروههای آموزشی مدیریت تحصیلات تکمیلی *   1396
16 اجرای آزمون مشاهده مستقیم مهارت‌های عملی (DOPS) در ارزشیابی مهارت‌های بالینی  دانشجویان شنوائی‌شناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارزشیابی آموزشی(دانشجو، هیئت علمی و برنامه ) معصومه روزبهانی شنوایی شناسی توانبخشی * * 1396
17 تاثیر بکارگیری چند رسانه ای تعاملی در آموزش انتقال خون به پرستاران دانشگاه علوم پزشکی ایران یادگیری الکترونیکی
طراحی و تولید محصولات آموزشی
دکتر فروغ رفیعی داخلی - جراحی پرستاری *   1396
18 برنامه آموزشی چند جنبه ای ومدون تکمیلی فیزیوتراپی در اختلالات کف لگن تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر افسانه نیکجوی، دکتررضوان میرزایی
فیزیوتراپی توانبخشی *   1396
19 طراحی و اجرای سامانه هوش تجاری و مدیریت اطلاعاتی در راهبری آموزشی مجتمع  آموزشی-درمانی حضرت رسول اکرم (ص) مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی
محصولات آموزشی
دکتر ناهید رحیم زاده بیمارستان حضرت رسول  پزشکی *   1396
20 طراحی و استقرار سامانه مدیریت آموزش عملی دستیاران ارزشیابی آموزشی(دانشجو، هیئت علمی و برنامه )
مدیریت و رهبری آموزشی
طراحی و تولید محصولات آموزشی
دکتر پژمان شادپور دستیاران جراحی  پزشکی *   1396
21 تدوین برنامه­ی دوره­ی دکترای تخصصی آینده­پژوهی سلامت تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دکتر سلیمه گوهری¬نژاد، دکتر محمدرضا ملکی، دکتر علی اکبرحقدوست، دکتر رضا دهنویه، اتوسا پورشیخ¬علی، دکتر کامران سلطانی عربشاهی، دکترمرضیه نجومی
همکاران: دکتر سید منصور رضوی، دکتر الهه ملکان راد، دکتر پروین یاوری، سوده مروج
  پزشکی *   1397
22 استفاده از تکنیک های شبیه سازی در آموزش مفاهیم طب اورژانس به دستیاران اطفال و طب اورژانس در بیمارستان فوق تخصصی کودکان علی اصغر یاددهی و یادگیری دکتر حمید رضا خوش نژاد، دکتر شباهنگ جعفر نژاد، دکتر مهسا محمودی نژاد، دکتر شقایق خسروی، دکتر علی بیداری، دکتر الهام طلاچیان  طب اورژانس بیمارستان علی اصغر پزشکی *   1397
23 طراحی و اعتبار سنجی نرم افزار چند رسانه ای آموزشی برای افراد دارای استومی طراحی  و تولید محصولات آموزشی دکتر منصوره اشغلی فراهانی
همکاران:دکتر مهدیه فراهانی، دکتر فاطمه یوسفی
گروه پرستاری داخلی و جراحی پرستاری و مامایی *   1397
24 طراحی،تدوین و اجرای نظام رتبه بندی آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس طرح های راد ، رخاد  و تحصیلات تکمیلی ارزشیابی آموزشی (دانشجو، هیئت علمی و برنامه) دکتر سید کامران سلطانی عربشاهی، دکتر علی مظاهری نژاد، دکتر حمید رواقی، نرگس رفیعی، دکتر لیلا جانانی، دکتر ریحانه محمدی، دکتر مرضیه مولوی نجومی
همکاران:مهشید دارابیگی، کیمیا خجیر انکاس، مریم سیدجوادی
گروه آموزش پزشکی پزشکی *   1397
25 Blended e-learning  روشی برای تدریس  prelab  کلاس های ایمونولوژی عملی یادگیری الکترونیکی دکتر سمانه خرمی
همکاران: حامد زارعی، علی امیرکافی، الهه صفری، علی¬اکبر دلبندی، رضا فلک، میرهادی جزایری، محمدعلی عصاره¬ زادگان 
گروه ایمونولوژی پزشکی *   1397
26 خونگیری و روشهای صحیح آماده سازی، نگهداری و انتقال نمونه  یادگیری الکترونیکی دکتر میترا نوربخش، دکتر زهرا حصاری گروه بیوشیمی پزشکی *   1398
27 طراحی، برنامه ریزی و اجرا، برای انتقال تجربیات علمی سفرهای مطالعاتی به کشور: با ارائه تجربه بازی‎سازی در آموزش پزشکی  مدیریت و رهبری آموزشی صاحب فرایند:دکتر شعله بیگدلی
همکاران: اعضای هیئت علمی گروه آموزش پزشکی
گروه آموزش پزشکی پزشکی *   1398
28 تدریس حمایتی در آموزش زبان انگلیسی تخصصی یاددهی و یادگیری صاحبان فرایند: دکترافسانه دهناد، دکتر مریم جلالی گروه زبان انگلیسی مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی * رتبه سوم * 1398
29 اپلیکیشن راهنمای ایمنی فراورده های طبیعی (کهربا) محصولات آموزشی صاحبان فرایند: دکتر امید صادقپور
همکاران:سعیده یارجو 
گروه داروسازی سنتی طب ایرانی *   1398
30 فرا¬ ارزشیابی برنامه دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی، با استفاده از مقیاس فرا ارزشیابی استافل بیم: فعالیت نوآورانه ای در راستای دستیابی به اهداف بسته اعتباربخشی موسسات از بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی  ارزشیابی صاحبان فرایند: دکتر زهره سهرابی و اسحاق مرادی
همکاران: اعضای هیئت علمی گروه آموزش پزشکی
گروه آموزش پزشکی پزشکی *   1398
31 طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی ادغام سونوگرافی در برنامه‌ی درسی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی  صاحب اصلی فرایند:دکتر مجتبی چهاردولی
همکاران: دکتر ناهید یزدان پناه،مژگان یزدان پناه،دکتر شقایق صباغان
طب اورژانس  پزشکی * * 1399
32 مدیریت طراحی، اجرا و ارتقاء بعد پاسخگویی برنامه های آموزشی گروه های آموزشی دانشگاه با رویکرد پاسخگویی به نیاز های جامعه  مدیریت و رهبری آموزشی صاحب فرایند:دکتر نجومی،دکتر جانانی،دکتر مظاهری نژاد، دکترکبیر،دکتر پرویزی،دکتر بیگدلی،دکتر رام پیشه،دکتر عشرتی،خانم مسرور،خانم طهرانی،دکتر گوهری نژاد،خانم ثابت روحانی،دکتر رمضانی،دکتر بیگلری،دکتر شیخ الاسلامی،دکتر صالحی گروه آموزش پزشکی پزشکی *   1399
33 آموزش احیا قلبی ریوی و تروما در اطفال به دستیاران اطفال و اورژانش و پرستاران با استفاده از تکنیک های شبیه سازی به روش کارگاهی یاددهی و یادگیری صاحب اصلی فرایند: دکتر حمید رضا خوش نژاد ابراهیمی،شباهنگ جعفر نژاد، دکتر مهسا محمودی نژاد،دکتر شقایق خسروی،
همکار: دکتر بهزاد حقیقی،دکترعلی منافی،دکتر علی بیداری،دکتر الهام طلاچیان،خانم سرور  سهرابی
گروه طب اورژانس پزشکی *   1399
34 بازنگری، اجرا و ارزشیابی کورس سمیولوژی دوره پزشکی عمومی، براساس مدل تدوین برنامه درسی مالکوم اسکیل بک Malcolm Skilbeck تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی  دکتر مرتضی حسن زاده، آقای اسحاق مرادی گروه بیماری های داخلی پزشکی *   1400
35 طراحی و اجرای لاگ بوک رشته کاردرمانی ویژه مربیان بالینی، دانشجویان واحد کارآموزی بالینی، و دانشجویان واحد مشاهدات بالینی طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر افسون حسنی مهربان، دکتر نرگس شفارودی، مرضیه پشم دارفرد گروه کاردرمانی توانبخشی *   1400
36 طراحی، اجرا و ارزشیابی اثربخشی آموزش مجازی پاداش محور جهت کاهش خطاهای مستندسازی دستیاران در بیمارستان روانپزشکی ایران  یادگیری الکترونیکی دکتر هما محمدصادقی، دکتر امیرعباس کشاورز، دکتر روح‌الله صدیق، خانم زهرا طالب نیا، آقای حامد طاهری، خانم عطیه پورصالح  گروه روانپزشکی پزشکی *   1400
37 تدوین، اجرا و ارزشیابی رفلکشن پیپر: ابزاری جهت ارتقاء کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری و شناسایی مشکلات آموزشی یاددهی و یادگیری اسحاق مرادی، دکتر داود رسولی، دکتر زهره سهرابی گروه آموزش پزشکی پزشکی *   1400
38 طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره کمک‌های اولیه سلامت روان در دانشجویان علوم پزشکی تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی سید محمدحسین محمودی
الهه خدادوست
گروه روانپزشکی پزشکی * رتبه 2 کشوری 1401
39 طراحی و ساخت نسخه نمایشی بازی‌واره‌ی مراقبتی پای دیابت طراحی و تولید محصولات آموزشی مریم اعلا
شعله بیگدلی
گروه آموزش پزشکی پزشکی * قابل تقدیر 1401
40 ارتقای کیفیت آموزش درس بیوشیمی برای دانشجویان علوم پزشکی با استفاده از روش آموزش خرد  (micro-learning) و بهره گیری از همتایان  یادگیری الکترونیکی معصومه توکلی
سلیمه گوهری نژاد
گروه بیوشیمی  پزشکی *   1401
41 آموزش تلفیقی دوره سمیولوژی عملی در دوره پاندمی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران یاددهی و یادگیری دکترعلی طیبی
 دکترمهیا نادرخانی
گروه طب اورژانس  پزشکی * قایل تقدیر 1401
42 استانداردسازی آزمونهای ساختار یافته عینی- بالینی (آسکی) در کادر درمانی ارزشیابی آموزشی دکتر نرگس شفارودی
دکتر افسون حسنی مهربان
مرضیه پشم دارفرد
گروه کاردرمانی توانبخشی *   1401
43 طراحی، اجرا و ارزشیابی بسته بهبود نگرش دانشجویان پزشکی به بیماران روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی محمدرضا شالبافان، سید وحید شریعت  ، مریم رسولیان، علی امیرکافی، فرحناز رضوانی فر گروه روانپزشکی پزشکی * قایل تقدیر 1402
44 کتاب مبتنی بر شواهد برای پزشکان طراحی و تولید محصولات آموزشی دکتر مهیا نادرخانی ، آرش پورمحمد ، دکتر نادر صدیق،  میلاد قلی زاده مسگرها   پزشکی *   1402
45 طراحی و استفاده از نرم افزار آموزش اصول چیدمان میز جراحی و تاثیر آن بر دانش و مهارت عملی دانشجویان تکنولوژی اتاق عمل یادگیری الکترونیکی صدیقه حنانی، نازنین صراف شهری گروه اتق عمل پیراپزشکی *   1402
46 ارائه گزارش صبحگاهی(Morning Report) بر پایه تئوری های استدلال بالینی یاددهی و یادگیری محمدرادگودرزی،رامین زارع محمودآبادی، سیده اسماء جاوید
اشرف السادات موسوی، حسین معصومی اصل، سهیلا مهدوی نیا
مریم وفاپور، مریم کچویی، رضا بهمدی، زهراواحدی، صدیقه یوسف زادگان، مجیدکروبی
گروه کودکان  پزشکی *   1402
47 ارزشیابی دوره آموزشی کارشناسی ارشد آموزش جامعه نگر در نظام سلامت بر اساس مدل CIPP ارزشیابی آموزشی لیلی بریم نژاد، کامران سلطانی عربشاهی، زهرا هدایت
جلیل کوهپایه زاده، سلیمان احمدی، محبوبه رسولی
آموزش پزشکی پرستاری مامایی و پزشکی * قایل تقدیر 1402
48 توسعه تکنولوژی آموزشی از طریق راه¬اندازی رویداد تکتون آموزش علوم پزشکی مدیریت و رهبری آموزشی مریم سلیمانی موحد، حوریه محمدی کناری، ابوالفضل باقری فرد، علی بهمنش،محمد حسین زاده داورزنی، سکینه شریفیان، شعله بیگدلی، آیدا محرمی بخشایشی، فرزانه قاسمی باباحیدری گروه تکنولوژی آموزشی  مرکز مطالعات و توسعه آموزش     1402
49 همیاد، کانون هم‌یاری، هم‌اندیشی، و هم‌دلی؛ طراحی و نهادینه‌سازی اجتماع دستیاران    مدیریت و رهبری آموزشی دکتر سید محمدحسین محمودی دکتر سیده فاطمه بنی‌هاشمیان  گروه روانپزشکی  دانشکده پزشکی   رتبه 1 کشوری 1403
50                

 

Template settings